PRAO dag 2 & 3

Förlåt för att jag inte bloggade igår men det blev bara inte.

Igår fick jag sitta med Ari och kolla då han redigerade bilder i PS ♥ Tänk att det kan vara så intressant att sitta på en stol ^^ Lärde mig några grejjer och såg på hur han "spelade piano" (som man kallar det då man använder mycket kortkommandon på tangentbordet i PS (tror jag)). Fick även se hur han förlängde en kjol på en spexbild (alla 9or i Sverige tar tydligen ett klasskort och en bild där de får klä ut sig och spexa (?), jag o vill ;P) med hjälp av kloning. Jätteintressant och kul, dessutom förklarade han bra och var jättetrevlig :) Sen satt jag någon timme med Kim (som för övrigt bodde i Malax) och såg hur han gjorde sidorna i en katalog. Gick in till stan efteråt och kollade runt lite. Sen for jag hem med mamma.

Idag snöade det hur mycket som helst då jag väntade på bussen :S Sen gick jag till finska sidan där Micke sagt att han skulle hämta mig. Receptionicten säger att han inte är där och att jag ska ringa honom. Så det gör jag och då säger han att jag ska vänta i labbet med Mika. Mika är stenfinsk så det var ju trevligt. Han satte mig i jobb med att skriva visitkort och lägga dit bilder i PS vilket var okej men han kunde inte svenska och jag kan ju inte alls tala finska så vi hade dålig kommunikation. När klockan blivit 12 inser jag att Micke lämnat mig där vilket inte var så trevligt. Jag fattade ju typ inget av vad han eller någon annan sa :S Och sen på kafferasten kom världens snobbigaste kvinna fram till mig. Såhär gick samtalet:

Kvinnan: Är det du som är hon som bara kan svenska?? (kul att ryktet gått ;))
Jag: Ja
Hon: Jag heter ...... (minns inte namnet)
Jag: Jag heter Malin
Hon: Kan du ingen finska??
Jag: Jag kan förstå vissa saker men jag kan inte tala själv
Hon: Jaha
*tittar bort någon minut sen hör jag hur hon säger*
Hon: Det är ju verkligen konstigt att det finns folk som inte kan tala "riktig" finska fast vi bor i Finland

Jag höll på att sprängas :@ Hur hade hon mage att säga något sånt. Skulle så gärna ha velat slå till henne :S Som om det skulle vara mitt problem. Sen en halvtimme före jag skulle sluta fick jag höra att Mika sa något om imorgon åt mig. FY, I DON'T WANNA GO BACK THERE!!!! Ska försöka mig på engelska imorgon och se om det funkar och sen hoppas att jag slipper finska sidan på fredag.

Efter jag slutat gick jag till simhallen och simmade ca en timme med min kusin och hoppade sen på bussen. Kom hem och åt. Sen har jag suttit här.

Blev långt dethär. Jaja, nu ska jag fortsätta med mitt.

Dagens vill ha: PHOTOSHOP!!!!!!!!!!!!!!!!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


Kommentarer
Hanna

Uh den där kvinnan, kanske hon skulle bli lite mer allmänbildad och förstå att det finns två oficiella språk i finland. :)

2010-11-10 @ 20:36:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0