Hallå där, köp blåbär!!!

Har inte använt datorn på typ tre dagar nu så därför har det varit lite dåligt. Loggade iaf just in och när jag loggade in på BlogLovin hade jag över 200 inlägg att läsa igenom. Efter typ 50 inlägg loggade jag in här. Att läsa 200 blogginlägg isträck är verkligen INTE roligt. På FB har jag säkert över 500 statusar.....

Veckan har egentligen inte riktigt varit så speciell. Igår grillade vi först gången i år och jag spelade badminton med pappa för första gången. Älskar att spela badminton men hatar pappas smachar :( Idag for Jenny, Kicka, Jennie, Nata och resten på STAFETTKARNEVALEN. Jag hoppas verkligen att ni klarar er bra men (det här kommer låta väldigt klischéaktigt) det viktigaste är ju att ha kul. Good Luck!!!

Från en sak till något annat. Jag blev lite förvånad men....

Kissie har skaffat samma systemkamera som jag. Hon har tydligen frågat på bloggen vilken kamera som folk rekommenderar och sen valt en av de dyrare. Hon har alltså köpt en Nikon D5000. Undrar vad hon ska med den till??!! Men jag fattar att hon valde den när hon skrev att hon ville ha en som man kan filma med.... Den filmar jättebra, enda grejen är att jag inte har ett zoom-objektiv ännu så jag måste stå nära för att man ska se bra om jag filmar t.ex. en dans + den har inte auto-fokus när man filmar (med det tar man ju inte så hårt). Annars är kameran jättebra och jag tycker jättemycket om den. Det är den nyaste av Nikons kameror av amatörmodell och har många likheter med D90. Den har utvikbar skärm vilket gör att jag kan ta från fler vinklar utan att stå "bakom" kameran. Det finns nog mer men det orkar jag inte ta upp här. Nikon D5000 rekommenderas!!!!

Nu ska jag gå ut och fotogrefera..... SEE YA!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0