Sunday the..... Funday??

Okej, kanske inte. Berättar just varför men vi börjar med igår.

Efter vi plockat upp Jenny och Katarina for vi in till stan. Pappa släppte av oss utanför Gina Tricot och vi gick runt på torget en vända, in i HS center där bara caféet hade öppet (eftersom det var första maj hade inga affärer öppet) och ut igen.Katarina hann ringa Timon under den tiden också. Vi såg Konrad som gick i min klass innan han flyttade till Korsholm. He's a smoker now btw. Sen gick vi till Rewell Center där vi ställde oss vid ett räcke och talade medan vi "lekte Jag ser en......". Efter en stund blev det tråkigt så vi gick till McDonalds för att vi skulle köpa varsin McFlurry. På vägen dit såg vi Konrad igen. Nu höll han på med sin andra cigarett för dagen. NICE!!! *or not* Annika kom dit när vi köat klart och köpte en McFlurry hon också. Vi tog våra glassar och gick tillbaka till RC där vi ställde oss och pratade. Jenny mötte upp med en hokkikompis (Emma tror jag hon hette) och hennes pojkvän (Pamu?) men de talade inte lång stund. Vi tog en vända ut på torget,på väg ut hann vi möta Maria (min gymnastiklärare), Jenny hann få en chock över hur hennes man såg ut (Jenny hade en helt annan bild av hur han såg ut) och sen gick vi in igen. Nu började Jenny messa med Kenta som sa att han stod utanför TopSport. Eftersom vi stod typ 10 meter från ingången till TopSport började vi kolla runt oss. Vi hann gissa många gånger vem det kunde vara :P Jag såg också Johanna (en kompis) nere på undre våningen. Efter mycket messande berättade Kenta att de stod vid hissarna vilket vi tolkade fel. När vi hunnit vara ut en runda till i kylan fick vi klart för oss var de var. Vi fann dem, talade om någon (I think his name was Jonte?) och lite andra saker. Jenny säger att Åki såg henne när vi talade med Kenta och Jesse men jag såg honom inte. Sen skulle de gå så vi gick till Arnolds och jag, Jenny och Annika beställde varsin smootie. På Arnolds såg vi Regina och lite folk från skolan. Vi gick darifrån och "tollade" på i stan en massa. Jennys mamma kom iaf efter oss typ klockan halv 5 (?) och skjussade hem oss.

Hemma åt jag något eftersom allt jag fått i mig dittills var en glass, en smootie och en smörgås + ett glas mjölk. Mamma berättade att hennes kladdkaka misslyckats p.g.a. att hon använt bakpulver. Helen (mammas en barndomsvän) kom med Mika och hennes hund Trixie (hur gullig schnauzer som helst) ungefär halv 7 tiden. Mamma bjöd på en kycklingpaj, kladdkakan (som var jättegod) och en morotskaka (min personliga favorit). Där runt 11 for de hem och jag tror jag somnade någon gång 3 tiden. Movies intend to keep you awake!


Idag for jag på gudstjänst klockan 10 och kollekt hade jag med mig också :P Sen har jag sett Förhäxad och Gossip Girl HELA dagen. Min fot har faktiskt ömmat lite från och till, har haft lite huvudvärk och sånt så jag har inte riktigt känt för att göra mycket. Solen börjar försvinna och konstigt nog så känner jag för att gå ut lite. Tror inte jag gör det men who knows :P Kanske lillebror vill spela lite fotboll. Nu har ni iaf blivit lite uppdaterade. Jäkla långt inlägg det här. Ni behöver inte läsa det om ni inte vill. (Fast när ni kommer till den här meningen har ni kanske redan läst det eller? Så det spelar kanske egentligen ingen roll) Jaja, nu ska jag se vad jag hittar att göra. Mest energi har jag nästan alltid på kvällen. P&K



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0