ESC låtar jag tyckte om

 

Safura blev 5:e med 145 poäng

 

Drip Drop är en jättefin ballad som jag fastnade för redan första gången jag hörde den.

 

 

Lena vann med 246 poäng så nästa år hålls Eurovision i Tyskland

 

Jag älskar hennes engelska uttal. Det hörs att hon är tysk men låter ändå bra och det passar till låten på något sätt. Lena förtjänade vinsten!!!!

 

 

Moldaviens bidrag kom på 22:a plats med 27 poäng

 

Att lägga till fiol och saxofon till en sånhär upptempolåt skullle varken Svrige eller Finland ha kommit på men det passar till denhär. Det låter lite annorlunda och jag gillar det! Lite bättre placering kunde den gott ha fått.

 

 

Juliana nådde en 16:de plats med sina 62 poäng

 

Den här låten påminner om någon annan låt jag gillar men jag kan inte säga vilken. Jag har det på tungan men kan inte komma på det. I vilket fall som helst så är den jättebra och hon borde ha fått bättre placering.

 

 

Sofia tog Georgien till en 9:de plats med 136 poäng

 

Shine är en så vacker låt och den är en jättevacker ballad precis som Drip Drop. Sofia gör låten rättvisa och sjunger den bra. Jag kan dock inte låta bli att undra hur Celine Dion skulle utfört den, synd att hon tackade nej för den skulle säkert ha varit fantastisk med hennes röst också.

 

 

Milans låt tog sig med 72 poäng till en 13:de plats

 

Den är med här bara för att den är lite fånig och på något sätt charmig. Kanske inte direkt någon absolut favorit men faktiskt värd en plats :P

 

För att få reda på placeringaarna så gick jag in på Eurovision Song Contest:s officiella hemsida eftersom jag inte visste vilka placeringar alla låtar fick. Där finns också bilder från Eurovision i Oslo, en intervju med Lena när hon vunnit och mycket mer. Sidan hittar ni HÄR



Kommentarer
smackthat-guöran från karibien

VA BRA ATT DU LADDADE UPP DEHÄR KLIPPENA ! JAG SKULLE ALDRIG BÖRJAT LYSSNA PÅ DEN DÄR LÅTEN MED SAXOFON OM INTE DU SKULLE "LADDAT" HIT DEM ! FÖR MAN MÅSTE JU FAKTISKT HÖRA VISSA LÅTAR ETT VISST ANTAL GÅNGER FÖR ATT TYCKA DE ÄR BRA, DEN HÄR LÅTEN GICK ÖVER DEN GRÄNSEN NU ! :D Nu ska jag höra på den resten av 2010 !

2010-05-31 @ 20:57:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0