Asfalt? Ja liknelsen funkar ju.....

Vaknade klockan 8 av någon underlig anledning så jag började läsa en bok, Saknad - Okänd identitet av Meg Cabot som jag läste ut för ungefär en timme sen i lagom tid tills maten var klar. Måste erkänna att de började lukta lite konstigt men jag trodde då aldrig att det skulle vara så illa.... När jag infann mig i köket fick jag se orsaken till den konstiga lukten, nämligen bränd mjölk. Mamma hade lagat mannagrynsgröt men den hade bränt i botten. Nå ingen tänkte ju mera på det för bränd mat brukar gå att äta. Tyvärr inte i detta fall. Man kunde riktigt känna den brända smaken... USCH. Min lillebror liknad smaken vid bränd asfalt... trots att vi inte smakat bränd asfalt höll både pappa och jag med...

Fortsättningen på dagen:
  • Baka en sockerkaka åt Jenny till hennes tårta eftersom hon på något underligt vis tappat receptboken
  • Fixa kort åt Jenny, Katarina och Hanna
  • Paketera in presenterna
  • Bestämma tid jag ska komma till min kusin Linda på lördag
  • Packa vad jag ska ha med mig till imorgon
  • Baka kladdmuffins eftersom Jenny inte fick så många ur sin sats....
Näpp nu e de nog bäst att jag sätter igång :P

Ha det bra

Malin



Kommentarer
Jenny ##50

hahh .. e låter ju som att ja int sku orkk gör någå x) hahha nämen nu ska ja fix någå (?)

2010-03-04 @ 14:21:25
URL: http://jennyveronica.blogg.se/
Katarina

brand mat brukar INTE gå att äta, bränd mat framkallar cancer...

2010-03-04 @ 14:39:40
URL: http://katarinaannaemilia.blogg.se/
Anonym

... i för stora mängder men jag rekomenderar dej att akta der för allt som är bränt... CANCER

2010-03-04 @ 14:41:14
URL: http://katarinaannaemilia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0