S..O..M..M..A..R..L..O..V..!..!

Så har man sommarlov då.... Och det första som händer är skribaläger. Eller nästan iaf.

Avslutningen bestod till största delen av: låååååååååånga tal, dimissionen (avgångsbetygen dealdes ut), utdelning av andra priser och stipendier, sång, musik, skratt och tårar. Jessica Reinilä tror jag t.o.m. använde samma tal som förra året. Det lät så iaf. Sören läste direkt ur ett häfte (som vi fick senare), rad för rad och trodde att ingen skulle märka det. Well he's BUSTED!!! Niornas sång var rolig och påhittig och talet skulle säkert ha varit roligare om talarna skulle ha övat lite mer... Men man kan ju inte få allt, eller hur??!! Sen var det betygsutdelning för 7:orna och 8:orna i klasserna. Vi fick även glass och Gösta bjöd på godis. (Mona vet jag delade ut rosor till sina elever.) Jag hann krama om Maria och säga "hejdå, vi syns i höst!!!" och fick en kram ♥ När man kom ur skolan var det fullt med folk där, mest nior som kramade om varandra och lärarna medan tårarna (och på några sminket) rann nedför kinderna. Det var löften om att: "Vi ses i sommar!!", "Vi måste hålla kontakten!!!" och (åt lärarna) "Tack för dehär åren!!". Några lärare (de kvinnliga) hade också lite problem med tårarna. Jag är säker på att jag är likadan nästa år. Jag fick ju t.o.m. lite tårar i ögonen i år så det säger ju lite om vad som väntar. Sen for man hem med bussen.

När jag kom hem visade jag betyget, drack lite och började BAKA??!! Jepp, ni läste rätt, baka. Kokosbollar gjordes, att ta med till Katarinas villa. När det var färdigt packade jag väskan, tömde kameran, åt, såg lite TV och for. Jag fick ha mamma och pappa att komma med sovsäck + dyna senare på kvällen. Jag cyklade till Jenny, väntade där medan hon och Nathalie (Jennys kompis från Sverige) packade och sen for vi. Vi cyklade via Anna med pengar för Thomas (8e:s klassföreståndare) present och cyklade mot kyrkan. Vi mötte Johanna och hennes man (Emils, en i lillebrors fotbollslag, mamma och pappa) som var ute och gick med Daisy. Det visade sig att de känner Nathalie på något sätt (?). När vi pratat lite med dem for vi förbi kyrkan, svängde av vid Malax bageri och in till S-Market (aka. "hanlin"). Där köpte Jenny en chipspåse + dipp till Katarinas och sen for vi till hennes villa. Där lastade vi av alla grejer och for till restaurangen. Jenny reserverade bord och jag och Katarina cyklade tbx till hennes villa för att hämta Kicka, Evve och Hanna som anlänt. När vi kom tbx till restaurangen beställde vi och åt. "Strandservice nästa" kom vi fram till efter att alla ätit upp. Vissa av oss åt glass där och sedan gjordes jag, Katarina, Evve, Hanna, Nathalie och Annika en smitnig från Kicka och Jenny på Katarinas kommando. Vi cyklade tbx och hämtade dem sen ändå. Vid villan hade vi kul. Vad vi gjorde är dels privat och dels så mycket att jag inte orkar ta upp det. Jag kan dock nämna 2 "sköna" typer som kom någon gång runt 11 - halv 12 tiden. Jenny och Nathalie for hem där runt 20 före 12 eftersom de inte skulle sova där. Typerna for hem typ 2, vi lade oss 3 men jag somnade 4 p.g.a "de sa*ans myggorna".

Jag vaknade 11 av Katarina som plockade fram frukost. De andra vaknade sen i tur och ordning. Frukosten var en salig blandning av godis, chips, limsa, nötter, smörgåsar och sockerfri saft. Vi städade sen, satt och talade, såg på medan Hanna tog ett dopp och for sen hem. Hemma har jag hunnit sola, äta grillat och vara på datorn. Nu är det dags att börja packa tror jag. Borde gjort det tidigare men det ordnar sig nog.

Blir ingen bloggning på lägret så vi hörs på lördag eller fredag kväll. Kan finnas en liten chans att jag hittar en gästbloggare men den är jäkla liten. + att jag inte tror det finns någon som är intresserad. Jaja, kommer kanske upp ett inlägg till ikväll, KANSKE!! Om inte så ska ni ha det så bra tills på fredag/lördag. Då ses vi igen.

Bye Bye ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0