Chock

När jag kom hem värmde jag lite mat och hade just satt mig vid bordet när pappa kommer in.

Samtalet:

Pappa: Du sko no bord ring åt faster Berit o tack na å.
Pappa: Mamm va ju å to ut pengan du fick i konfirmationspresent igår. Du fick 150 €.
*Total tystnad lägger sig över rummet*
Jag: Seriöst??
Pappa: Ja
Jag: ........
*gapar*
Jag: SERIÖST????
Pappa: Ja, ja e seriös....
Jag: Int trodd ja att ja sko få så myki ja int
Pappa: Nå du fick så myki i alla fall. Så du måst ju no ring å tack on.
Jag: Jo, he ska ja no.....

(Nu skriver jag det här på dialekt för att det är lättare på något sätt. Live whit it!!!)

Herregud vad snäll faster man har. När mamma sa pengar tänkte jag mig max en 50-lapp. Okej, de har inga egna barn men ändå.... Jag trodde aldrig att jag skulle få så mycket pengar. Min faster läste högst troligt INTE det här men jag säger ändå: TAAAAACK SÅ HIMLA JÄTTEMYCKET!!!!

**Sen vill jag säga GRATTIS till min underbara gudmor Ami ♥ som fyller idag!!! Tyvärr kunde jag inte komma och gratta personligen men ett SMS fick jag iväg iaf. Dessutom var vi ju och åt i tisdags så jag tror inte det går någon nöd på någon av oss.**

Bildinlägget blir tyvärr imorgon för datorn bråkar lite och mamma blir så sur....

Tack för mig och godnatt världen!!!! P&K


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0