Back to business

Hejsan hoppsan!!!

Vår lilla villavistelse blev sååå lyckad. Galet mycket skratt!!!! Jag hade missförstått tiden så jag kom dit senare än de andra men det gjorde inte så mycket. På onsdagen hann vi med mycket. Vi åt tacos, simmade (vissa flera ggr), rodde, åt muffins och chips, drack limsa och sen gjorde vi lite annat som diskade (Hanna & Evve) och städade undan på bordet (mest jag men de andra hjälpte till också). Vår första (egentligen andra men den då vi hämtade båten räknar jag inte med) roddtur gick till bron över "Tomsäcken" där alla utom jag simmade (- kicka som inte kom med). Jag rodde istället. När vi kom tillbaka åt vi chips och mina kladdmuffins. Drogeffekten i mina muffins börjar avta. Kanske dags för något starkare??? Nä men skämt åsido, mina muffins brukar normalt framkalla massiva skrattattacker över i princip allt :) Vi hann ut på en roddtur allihopa också. Fick helt fantastiska fågelbilder fast Evve var lite stressad över fåglarna. Klockan 1 bestämde sig Hanna, Kicka och Katarina för att åka ut på en roddtur till. Ca 01.45 ringer Jennys telefon. De har rott till bron och när de kommer tillbaka vill de ha varm oboy. Bara att börja värma mjölk alltså. Vi somnade väl sen framåt halv 4 någongång.

Idag vaknade jag 09.15, vilket är galet tidigt eftersom jag somnade typ 4. Jag satt och väntade länge på att någon skulle vakna och hann vara ut på en morgonroddtur innan Kicka till slut kom upp. Roddturen blev kort när en geting bestämde sig för att han ville surra runt mig. Jag hatar getingar så jag rodde tillbaka efter X antal små sammanbrott. När alla vaknat blev det frukost och sen en båttur till bron. Där simmade vi allihopa och sen träffade vi två brasilianska kvinnor som hade villan där nära bron. Simone hade kommit till Finland för inte så länge sen när hon gift sig med Johan (?) och tagit sin dotter Shaiendren med sig. Vi simmade där i en vik och sen satt vi där och pratade. De bjöd på ris och rökt abborre och till "efterrätt" ananas. Sen stressade vi tillbaka för att Kicka, Evve och Hanna skulle bli hämtade. Efter det diskade Jenny och jag, sen packade vi och jag dammsög. Annikas mamma kom efter oss och när vi tillslut kommit ut genom grinden skjussade hon mig och Katarina till Katarinas och jag satt och talade med henne i väntan på pappa.

Allt som allt har jag tagit ca 450 bilder och en filmsnutt. Kommer upp ett inlägg till med lite bilder.....

Kramar!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0