The black day

Sist jag bloggade var i....... Torsdags??? Jaja, börjar från fredagen då alltså :P

I fredags var vi på Wasa Football Cup igen. Malax spelade mot FC Sport. Ihalvlek låg de undr med 2-1. Efter några riktigt spända minuter gjorde Admir (?) ett till mål på frispark och sen kom ett till i snabb följd. Macko puttade in det sista och matchen slutade 4-2 till Malax. Vi såg matchen Fortuna - VPS Musta som slutade 1-0 till Fortuna och sen for vi hem. När jag kom hem hade min laptop lagt av och går fortfarande inte igång så vi tror det är något med batteriet. STÖN!!!

Igår gick inget som det skulle. När vi kom dit hann vi bara stå där en stund före BK-48 började värma upp. De sprang lite och sedan började de skjuta på mål. Jag såg på och när en ganska stadig kille klev fram hann jag tänka: Den går över! Bollen alltså. Och den gick över. Faktum är att den träffade Almins mamma Jasminka (hon som jobbar på Malax bageri) i huvudet. Hon segnade ihop totalt. Det såg hemskt ut! Hon låg där med huvudet på en väska och mådde illa medan hon skakade som i frossa. Ambulansen kom efter henne och hon for till sjukhuset. Elmo, hennes man och pojkarnas tränare for med. Matchen som gått in i halvlek under tiden fortsatte men pojkarna hade ingen glöd. BK-48 vann med 2-1. Dessutom föll min lillebror och skadade handleden. Mamma for med honom till Vasas hälsovårdscentral och pappa och jag stannade. Vi såg en match där ett yngre Malaxlag spelade och domaren var inte riktigt vår favorit. Sen spelade Malax andra matchen. Den slutade 1-1 och skulle avgöras på straffar. Båda lagen lade in båda sina straffar men när Admir sköt gick den över. Motståndaren sköt brevid så målvakterna skulle avgöra. Joni lade en fin boll men den tog i stolpen. Motståndaren lade in sin boll och dom vann. Pappa och jag fick skjuss hem med Kurt Kvist eftersom mamma och Mathias fortfarande väntade på läkare. Sen på kvällen bakade jag kladdmuffins till Kickas villa idag. Pappa kallade dagen "den svarta dagen".

Idag ska vi och se på matchen fast lillebror inte ska spela. Mamma träffade Elmo och Jasminka utanför Vasa HVC igår och då såg hon ut att må lite bättre. Lillebror har gips (för att minimera smärtan) och min laptop startar fortfarande inte. Jag ska bara lägga in lite bilder på denhär datorn och sen ska jag börja packa lite smått. Kameran med igen men ni kommer inte få så jättemycket bloggning nästa vecka eftersom lillebror vaktar den här datorn som en hök. Den är MIN men han tycker att eftersom jag har laptopen så är den "hans".

Hoppas ni har haft och fortsätter att ha en rolig helg!! Over and out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0