Tänkvärt

 

Kolla vad jag hittade när jag kollade igenom min bloglovin. Hittade den på Michaela Dahlströms blogg. Hon tar helt fantastiska bilder av mångt och mycket. Dessutom har hon medblandat lite fototips och vardag. HÄR hittar ni inlägget.

 

Vad videon handlar om är allt nojs angående att man måste ha speciell utrustning för att fotografera proffsfoton. Många tror att det är kameran som gör det men det är till stor del (inte helt) fotografen som gör det. Ett bra kamerahus hjälper till och även ett bra objektiv men kameran riktar inte in sig själv och den ställer heller inte in alla inställningar själv. Det sköter fotografen!!! Jag har faktiskt sett på flera fotobloggar (och andra bloggar) när någon kommenterat: "Jättesnygga bilder! Vad har du för kamera?" Inget fel i att fråga det men man kan tänka på att fotografen spelar större roll i det sammanhanget.


Att fråga fotografen: "Vad har du för kamera?"

är som att fråga författaren: "Vad har du för skrivmaskin?"



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0