Makaronjox

Makaronjox..... I princip världens simplaste recept. Jag räknar 2 dl/200 g/person men det beror ju på hur mycket alla äter. Alla kryddor jag har med mäter jag inte, utan jag gissar och testar mig fram.

Ingredienser:
för 4 pers.

800 g maletkött
8 dl makaroner (använder dom som är lite böjda, inte skruvarna)
1 mellanstor lök
basilika
salt

Hacka löken och fräs den i en stekpanna. Koka makaronerna (följ anvisningarna på påsen) medan du fräser även maletköttet. När allt är klart mixar du ihop det och tillsättet basilika och salt efter behag. KLART!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0