Inspiration...

...får man jättelätt när man är hos faster. Hon syr lapptäcken och annat snyggt, dessutom jobbar hon med att sy gardiner. Hon hade flera jättesnygga lapptäcken som hon sytt av restbitar. Och mamma fick höra av killen som reparerat hennes symaskin att den hade skurit fast eftersom hon syr så sällan. Han sa (och jag citerar): "Man måste nog sy mer än en gång i året på en symaskin". Så nu tycker mamma att jag ska börja sy. Sen får man också jättegod mat vid faster. Vi fick bl.a. två jättegoda sallader, rökt fårkött, kokta ägg, gravad lax, potatis, köttbullar mm. Allt var jättegott och till kaffet fick vi en jättegod tårta. Nu borde jag ta itu med städningen eftersom vi har påskträff imorgon. Så ni ska ha en rolig kväll, inte så stor chans att jag har det men...
Malin


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0