Att orka eller inte orka, det är frågan det....

Har varit helt slut i princip hela dagen. Och lite deppig över att praon är slut :/ Det som var så kul. Ska iaf berätta om gårdagen nu.

Klockan 6 var jag där som alla andra mornar och TRODDE det var min tur med grisarna idag. Men Benny kan vara ganska oförutsägbar ibland. Så jag blev satt på att baka bröd med Maivor istället. Benny kom och tog över medan hon gick på kaffe och vi diskuterade lite. Han berättade bl.a. att han tyckte att vi skulle ha börjat tidigare eftersom det är mellan 3 och 5 som de gräddar allt. När jag frågade hur det är med sommarjobbarna sa han att de börjar någongång mellan 3 och 5. De hade redan bestämt sommararbetare för i år men nästa år sa han att jag hade god chans till att få jobb där om jag var ute i tid. YIPPIE!!!! Sen torkade jag ur formar som jag radade på plåtar. Och efter det drog Sofia iväg mig för äppelrutsbak. Medan sockret och smöret blandade sig hann jag hjälpa Jasminka och Nadia lite med grisarna. Sen fick jag blanda färdigt degen, breda ut den i formar och spritsa på nån sorts äppelsylt. När äppelrutorna var inne i ugnen gick jag tillbaka för att hjälpa Jasminka och Nadia. Vi gjorde färdigt grisarna och sen gick vi med packarna på rast. Efter det gjorde vi bostonkransar, smörlängder och klipplängder. Sen fick vi intervjua Maivor till PRAO uppgiften och fick en bedömning av henne. Och sen fick vi torka ur formarna IGEN (Medan vi gjorde det började det snöa... OMG!!! :O) Väl klara med formarna så fick vi lägga papper i brödlådorna eftersom Maria inte fick släppa iväg oss före Margareta kom tillbaka. När hon kom fick vi varsin påse med bageriprodukter och sen fick vi åka hem. Nadia ringde sin pappa eftersom det snöade och hennes cykelkedja hade hoppat av. Han lät mig sitta på till Köpings skola där jag sen satt i en och en halv timme i väntan på Katarina. Under den tiden hann jag undersöka påsen lite närmare. I den fanns ett rågbröd, en påse med fem hallonmunkar och en påse med Cookies som jag och Benny gjorde i tisdags. SÅ JÄTTEGULLIGT AV DEM ATT GE DET TILL OSS!!!

Sen det gamla vanliga. Katarina kom vi åt (gröt som var jättegod) och sen cyklade hon till bibban och jag kom efter i egen takt :P Satt där tills pappa kom, for hem, åt och satt på datorn resten av kvällen. Lite ledsen över att praon är över var jag och är som sagt fortfarande.

Idag steg jag upp, gick i duschen och har läst Genom dina ögon av Stephenie Meyer ända tills nu. Lånade den på bibban i torsdags och har läst 250 sidor nu :P Den är ganska bra och väldigt Science Fiction. Det är i princip samma kärlekshistoria som den om Edward och Bella, bara det att det är annan handling, andra namn och huvudpersonerna har problem med mycket. Fattar inte hur de ska få ihop det till slutet av boken så sura som de är på varandra. Har talat lite med Jenny också. Kanske ska till socken med henne och Kata senare. Bloggar säkert senare. I think at least :P Borde ta mig ut i det vackra vädret också. Iaf HAENBRALÖRDAG!!!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Golden StarDust

Mitt lilla liv i den stora världen. Inget speciellt, men det enda jag har!

RSS 2.0